Det betydningsfulde samarbejde

Tryghed og trivsel

Det er vigtigt for os, at alle forældre føler sig trygge ved at aflevere deres barn i Bulderby. Derfor er kendskabet til værdierne i institutionen og hos personalet af stor betydning. En god kommunikation og kendskab til forældrene skaber det nødvendige grundlag for personalets arbejde med børnene.

Samarbejdet går begge veje

Vi betragter forældrene som den vigtigste samarbejdspartner i arbejdet med børnene ud fra det synspunkt, at forældrene har det bedste kendskab til deres egne børn, og personalet har et fagligt kendskab til børnene i børnehaven både generelt og specifikt betragtet.

At være samarbejdspartner betyder for os, at begge parter skal yde

Vi har en forpligtelse til at informere og inddrage forældrene omkring deres barns trivsel, dannelse, udvikling og læring og forældrene har efter vores opfattelse en forpligtelse til at være opsøgende på information om deres barns dagligdag i børnehaven, således at der i dette gensidige fællesskab, skabes den bedst mulige grobund for samarbejdet.

Vi ønsker i høj grad at kunne afsætte tid til den daglige snak med forældrene, men virkeligheden er også, at vi ikke altid kan effektuere dette ønske. Nogle gange må vi afkorte en snak, fordi de børn, som er i børnehaven, har brug for os - det er vigtigt, at dette ikke opfattes som mangel på interesse, men som vores ønske om, at give børnene den bedst mulige omsorg.